Zitat von http://en.wikipedia.org/wiki/LNER_Class_...ver_restorationThe National Railway Museum (NRM) announced on 15 February 2011, that Flying Scotsman will be painted in LNER Wartime Black livery when it undergoes its steam tests and commissioning runs. The letters 'NE' appear on the sides of the tender, along with the number '103' on one side of the cab and '502' on the other – the numbers it was given under the LNER's renumbering system. Flying Scotsman will be repainted in its familiar-look Apple Green livery in the summer, but remained in black for the NRM's Flying Scotsman Preview Weekend which took place on 28–30 May 2011. Furthermore, during the National Railway Museum's 'railfest' event on 2–10 June 2012, Flying Scotsman was in attendance, being kept in front of Mallard in a siding, still in its Wartime Black livery.
Ich hoffe, das erklärt die ungewöhnliche Vorbildlackierung.
Übrigens, der bekannte Southern-Modeller Graham Muspratt hat alle seine Loks auf der einen Seite als Southern Railway (1947) und auf der anderen Seite als BR Southern Region (1948) lackiert und beschriftet. So muss er nur die Loks umdrehen und kann damit eine andere Epoche darstellen. Für den beschränkten Einsatz auf einer Ausstellungsanlage finde ich das OK und kreativ.
Also erst 4472, dann 1946 N° 502, Monate darauf die 103 und 1948 BR N° 60103. Richtig? Warum hat die dann in Wartime Black German Smoke Deflectors? Mir gefällt das gut, aber ich könnte mir vorstellen, dass da einige Puristen wieder rumschreien werden.
Hi LMS, die Scotmann ist in NRM( National Railway Museum) Zustand,und nicht LNER.In den jetztigen Zustand hat sie die BR german style smoke deflectors. Da die lok nur vor einen kürzen Zeit so lackiert wird, ist es ungewöhnlich das Hornby die raus bringen!